<$BlogRSDUrl$>
ini untuk banner blogger
  tempatkita       tempatku  
   
 
     
 

Saturday, June 28, 2003

saatnya
curhat

Menjelang "Launching" :)

Hmm... mudah-mudahan apa yang aku lakukan ini tidaklah sia-sia. Cukup banyak sudah investasi yang kutanamkan demi sebuah cita-cita... waktu... pikiran... tenaga... kelelahan mata... kelelahan jemari mengetikkan kode-kode... pegalnya punggung... kontraksi otot kaki saat melangkah ke warnet... ohh, mempunyai tempat di dunia maya memang bisa menjadi kebanggaan tersendiri... apalagi kalau hosting-nya gratis dan powerfull :)

Bicara soal gratis, sebetulnya aku sudah mengeluarkan biaya on-line yang lumayan besar lho, untuk mewujudkan apa yang anda saksikan saat ini. Tidak kurang dari EUR.10,- habis untuk biaya sewa komputer di warnet... sampai-sampai para penjaganya hapal muka dan tampang saya... untung saja saya punya penampakan yang sempurna; ada sepasang mata bola, sebuah hidung yang tidak melesak ke dalam, bentuk mulut yang proporsional, dan accessories lain yang rupa dan tata letaknya membuat orang lain (dan apalagi para gadis belia) betah memandangnya... hehehe

Dulu... dan sampai saat ini pun masih... Aku punya tempat di Free Geocities, tapi konon kabarnya... di sana tuh penuh dengan keterbatasan... Kalau boleh dianalogikan, belajar web design and programming di sana tuh ibarat belajar menari dengan sebagian tubuh digips. Terbayang bagaimana hasilnya :p Untung saja aku mengenal BLoGBuGs Community, ternyata mereka sudah bisa menari walaupun masih ada sebagian tubuh yang kaku... yaa, ala bisa karena biasa... di mana ada kemauan, di situ ada jalan (note: hehehe... kalo nggak ngerti, ya nggak usah dipikirin lah... santai aja lah)

Aku yakin... tidak lama lagi, situs ini bisa dikatakan "layak" disebut sebagai WebLog. Dan mudah-mudahan inspirasi akan selalu datang untuk memberikan motivasi buat anda (para pengunjung) dan tentu saja diriku yang hanya manusia biasa... Di atas langit tentu masih ada langit... Masih banyak kriteria lebih tinggi dan lebih mulia yang layak untuk digapai dan diperjuangkan. Terima kasih untuk semua pihak yang telah memberikan dukungan, baik sengaja maupun tidak sengaja, baik sporadis maupun berkesinambungan, baik ikhlas maupun dengan sedikit ganjalan... Terima kasih setulus hati kuucapkan. Semoga tercapai segala cita dan asa kalian yang bernuansa pembangunan, pemberdayaan, dan tentu saja bersifat terpuji dan mulia.

Oh iya, ada sebuah cerita yang mudah-mudah bisa diambil hikmah positifnya. Silakan dibaca :)

Segelas Susu

Suatu hari, seorang anak lelaki miskin yang hidup dari menjual asongan dari pintu ke pintu, menemukan bahwa di kantongnya hanya tersisa beberapa sen uangnya, dan dia sangat lapar.

Anak lelaki tersebut memutuskan untuk meminta makanan dari rumah berikutnya. Akan tetapi anak itu kehilangan keberanian saat seorang wanita muda membuka pintu rumah. Anak itu tidak jadi meminta makanan, ia hanya berani meminta segelas air. Wanita muda tersebut melihat, dan berpikir bahwa anak lelaki tersebut pastilah lapar, oleh karena itu ia membawakan segelas besar susu.

Anak lelaki itu meminumnya dengan lambat, dan kemudian bertanya, "Berapa saya harus membayar untuk segelas besar susu ini?". Wanita itu menjawab: "Kamu tidak perlu membayar apapun". "Ibu kami mengajarkan untuk tidak menerima bayaran untuk kebaikan" kata wanita itu menambahkan.

Anak lelaki itu kemudian menghabiskan susunya dan berkata: "Dari dalam lubuk hatiku, aku berterima kasih pada anda."

Sekian tahun kemudian, wanita muda tersebut mengalami sakit yang sangat kritis. Para dokter di kota itu sudah tidak sanggup menanganinya. Mereka akhirnya mengirimnya ke kota besar, di mana terdapat dokter spesialis yang mampu menangani penyakit langka tersebut.

Dr. Horward Kelly dipanggil untuk melakukan pemeriksaan. Pada saat ia mendengar nama kota asal si wanita tersebut, terbersit seberkas pancaran aneh pada mata dokter Kelly.

Segera ia bangkit dan bergegas turun melalui hall rumah sakit, menuju kamar si wanita tersebut. Dan dengan berpakaian jubah kedokteran, ia menemui si wanita itu.

Ia langsung mengenalinya pada sekali pandang. Ia kemudian kembali ke ruang konsultasi dan memutuskan untuk melakukan upaya terbaik untuk menyelamatkan nyawa wanita itu. Mulai hari itu, ia selalu memberikan perhatian khusus pada kasus wanita itu. Setelah melalui perjuangan yang panjang, akhirnya diperoleh kemenangan.... Wanita itu sembuh!! Dr. Kelly meminta bagian keuangan rumah sakit untuk mengirimkan seluruh tagihan biaya pengobatan kepadanya untuk persetujuan. Dr. Kelly melihatnya, dan menuliskan sesuatu pada pojok atas lembar tagihan, dan kemudian mengirimkannya ke kamar pasien. Wanita itu takut untuk membuka tagihan tersebut, ia sangat yakin bahwa dirinya tak akan mampu menbayar tagihan tesebut walaupun harus dicicil seumur hidupnya.

Akhirnya Ia memberanikan diri untuk membaca tagihan tersebut, dan ada sesuatu yang menarik perhatiannya pada pojok atas lembar tagihan tersebut. Ia membaca tulisan yang berbunyi... "Telah dibayar lunas dengan segelas besar susu!!" tertanda, Dr Horward Kelly.

Air mata kebahagiaan membanjiri matanya. Ia berdoa: "Tuhan, terima kasih, bahwa cintamu telah memenuhi seluruh bumi melalui hati dan tangan manusia."

SPAM MSG: Sekarang terserah anda, anda dapat menceritakan kembali pesan cinta ini kepada orang lain, atau mengabaikannya dan berpura-pura bahwa kisah ini tidak menyentuh hati anda.

published by: RaKa Mardika @ 28.6.03

Friday, June 27, 2003

:: temuan ::

Number = Your character
(isn't it?)

Just believe in yourself, let's check my result:

7 + 2 + 1980 = 1989

1 + 9 + 8 + 9 = 27

2 + 7 = 9

Unfortunately...
I'm prefer feeling No#8 rather than No#9, how do you feel about that? :)
I will try to figure it out by other way...

7 + 2 + 1 + 9 + 8 + 0 = 27

2 + 7 = 9

Hmm... I'm still prefer feeling No#8 rather than No#9, how do you feel about that? :)
I will try again to figure it out by another way...

7 + 2 + 8 + 0 = 17

1 + 7 = 8

That's what I mean... ^_^
Yippee... I'm feeling better now... :p
And then... Let's make this world better :)

HERE'S
SOMETHING
FUN
TO DO....

Your birth date describes who we are, what we are good at and what our inborn abilities are. It also points to what we have to learn and the challenges we are facing. To figure out your Birth Number, add all the numbers in the birth date together like in the example until there is only one digit.

A Birth Number does not prevent you from being anything you want to be, it will just color your choice differently and give you a little insight.

Once you have discovered your Birth Number, tell this way to the rest of your friends, including the one who told this to you... Have fun!

Example : August 22, 1971

8 + 22 + 1971 = 2001 = 2 + 0 + 0 + 1 = 3

3 is the Birth Number to read for the birth date in the example.

You number is _____,

#1 THE ORIGINATOR
#2 THE PEACEMAKER
#3 THE LIFE OF THE PARTY
#4 THE CONSERVATIVE
#5 THE NONCONFORMIST
#6 THE ROMANTIC
#7 THE INTELLECTUAL
#8 THE BIG SHOT
#9 THE PERFORMER

:: Criteria ::

# 1 - THE ORIGINATOR

1's are originals. Coming up with new ideas and executing them is natural. Having things their own way is another trait that gets them as being stubborn and arrogant. 1's are extremely honest and do well to learn some diplomacy skills. They like to take the initiative and are often leaders or bosses, as they like to be the best. Being self-employed is definitely helpful for them. Lesson to learn: Others' ideas might be just as good or better and to stay open minded.

Famous 1's: Tom Hanks, Robert Redford, Hulk Hogan, Carol Burnett, Wynona Judd, Nancy Reagan, Raquel Welch.

# 2 - THE PEACEMAKER

2's are the born diplomats. They are aware of others' needs and moods and often think of others before themselves. Naturally analytical and very intuitive they don't like to be alone. Friendship and companionship is very important and can lead them to be successful in life, but on the other hand they'd rather be alone than in an uncomfortable relationship. Being naturally shy they should learn to boost their self-esteem and express themselves freely and seize the moment and not put things off.

Famous 2's: President Bill Clinton, Madonna, Whoopee Goldberg, Thomas Edison, Wolfgang Amadeus Mozart.

# 3 - THE LIFE OF THE PARTY

3's are idealists. They are very creative, social, charming, romantic, and easygoing. They start many things, but don't always see them through. They like others to be happy and go to great lengths to achieve it. They are very popular and idealistic. They should learn to see the world from a more realistic point of view.

Famous 3's: Alan Alda, Ann Landers, Bill Cosby, Melanie Griffith, Salvador Dali, Jodi Foster.

# 4 - THE CONSERVATIVE

4's are sensible and traditional. They like order and routine. They only act when they fully understand what they are expected to do. They like getting their hands dirty and working hard. They are attracted to the outdoors and feel an affinity with nature. They are prepared to wait and can be stubborn and persistent. They should learn to be more flexible and to be nice to themselves.

Famous 4's: Neil Diamond, Margaret Thatcher, Arnold Schwarzenegger, Tina Turner, Paul Hogan, Oprah Winfrey

# 5 - THE NONCONFORMIST

5's are the explorers. Their natural curiosity, risk taking, and enthusiasm often land them in hot water. They need diversity, and don't like to be stuck in a rut. The whole world is their school and they see a learning possibility in every situation. The questions never stop. They are well advised to look before they take action and make sure they have all the facts before jumping to conclusions.

Famous 5's: Abraham Lincoln, Charlotte Bronte, Jessica Walter, Vincent Van Gogh, Bette Midler, Helen Keller and Mark Hamil.

# 6 - THE ROMANTIC

6's are idealistic and need to feel useful to be happy. A strong family connection is important to them. Their emotions influence their decisions. They have a strong urge to take care of others and to help. They are very loyal and make great teachers. They like art or music. They make loyal friends who take the friendship seriously. 6's should learn to differentiate between what they can change and what they cannot.

Famous 6's: Albert Einstein, Jane Seymour, John Denver, Meryl Streep, Christopher Columbus, Goldie Hawn.

# 7 - THE INTELLECTUAL

7's are the searchers. Always probing for hidden information, they find it difficult to accept things at face value. Emotions don't sway their decisions. Questioning everything in life, they don't like to be questioned themselves. They're never off to a fast start, and their motto is slow and steady wins the race. They come across as philosophers and being very knowledgeable, and sometimes as loners. They are technically inclined and make great researchers uncovering information. They like secrets. They live in their own world and should learn what is acceptable and what not in the world at large.

Famous 7's: William Shakespeare, Lucille Ball, Michael Jackson, Joan Baez, Princess Diana.

# 8 - THE BIG SHOT

8's are the problem solvers. They are professional, blunt and to the point, have good judgment and are decisive. They have grand plans and like to live the good life. They take charge of people. They view people objectively. They let you know in no uncertain terms that they are the boss. They should learn to exude their decisions on their own needs rather than on what others want.

Famous 8's: Edgar Cayce, Barbra Streisand, George Harrison, Jane Fonda, Pablo Picasso, Aretha Franklin, Nostrodamus.

#9 - THE PERFORMER

9's are natural entertainers. They are very caring and generous, giving away their last dollar to help. With their charm, they have no problem making friends and nobody is a stranger to them. They have so many different personalities that people around them have a hard time understanding them. They are like chameleons, ever changing and blending in. They have tremendous luck, but also can suffer from extremes in fortune and mood. To be successful, they need to build a loving foundation.

Famous 9's: Albert Schweitzer, Shirley MacLaine, Harrison Ford, Jimmy Carter, Elvis Presley.

:: Today Thanks ::

Tuk' Ayheeb: Ini namanya tuh Tag-Board, bukannya sot-bok... gua shot, mabok luh... hehehe (b'canda coy...)

Tuk' Netta: hmm... eh, bhs Belgia-nya terima kasih atas kunjungannya apa ya Nett? :)

Tuk' x girl: I know you, I know you, I'll always want to know you more... I'm hoping that someday... hiks... we can be... hiks... but I don't have any reason to believe that all of my dreams will come true :"(

Tuk' ita: itu sih suara obat tetes mata ngkalee... abis begadang mulu siih :p hoahemm

Tuk' aban: wah... tempatmu.blogspot.com boleh juga tuh, serasi... kaya' savage garden... nah loh! ^_^V

Tuk' aan: yo'i... atur ajah lah... asal bermanfaat dan jauh dari mudhorat... sini siap ikutan... hehehe

Tuk' kau: Isi dong tag-board tempatku dengan kata-kata manismu... ehm... ehm :)

published by: RaKa Mardika @ 27.6.03

Monday, June 23, 2003

Udah mulai dandan ;)

Berikut... TagBoard sepertinya sudah bisa difungsikan nih... :) Silakan bagi para pengunjung, dicicipi lah... kalo enak beri tahu teman-teman anda, kalo kurang enak... caci dan makilah aku sepuasmu... jangan kau lampiaskan ke tempat lain... ini kan "tempatku" :p

Hmm... hmm... hmm... idea... come to me... ooops... no copycat here... ooops I did it again

published by: RaKa Mardika @ 23.6.03

Saturday, June 21, 2003

Masih Polos

Wiiih... PYRA lumayan sulit untuk dimengerti... diriku masih belum bisa memahami perilakumu... jurus dasar HTML yang kukuasai pun nampaknya belum bisa lebur dengan dirimu... tapi lumayanlah, udah mulai berbentuk :)

Accessories + Tools... gimana ya cara nyelipinnya... hehehe

published by: RaKa Mardika @ 21.6.03

Tuesday, June 17, 2003

Pre Born

Mardi-k Software Research and Development © May 17, 2003

published by: RaKa Mardika @ 17.6.03

Berbagi rasa, berbagi suka, berbagi ide dan pengalaman

.: is this rha-k's webLOG? :.

Previous post: Mengatasi Rasa Malas atau Penundaan... Boss Baik akan mendapatkan Sekretaris Baik... Mimpi, Solusi, Penyakit... menyikapi banjir... sepakbola di surga... Kejadian Misterius di RSCM... Bola di dalam Kantong Kertas... sekolah itu bernama Ramadhan... istri dambaan... Tak Perlu Ajari Kami Berpuasa...

Archives: 06/01/2003 - 07/01/2003... 07/01/2003 - 08/01/2003... 08/01/2003 - 09/01/2003... 09/01/2003 - 10/01/2003... 10/01/2003 - 11/01/2003... 11/01/2003 - 12/01/2003... 12/01/2003 - 01/01/2004... 01/01/2004 - 02/01/2004... 02/01/2004 - 03/01/2004... 03/01/2004 - 04/01/2004... 04/01/2004 - 05/01/2004... 07/01/2004 - 08/01/2004... 08/01/2004 - 09/01/2004... 09/01/2004 - 10/01/2004... 10/01/2004 - 11/01/2004... 11/01/2004 - 12/01/2004... 12/01/2004 - 01/01/2005... 04/01/2005 - 05/01/2005... 05/01/2005 - 06/01/2005... 12/01/2005 - 01/01/2006... 04/01/2008 - 05/01/2008... 07/01/2010 - 08/01/2010...

This page is powered by Blogger :)


 
     
 
  Mardi-k Lab. (contact) 1996-sekarang